Přestavby vozidel na palivo E85


Provádíme přestavbu vozidel s benzínovými motory na pohon palivem E85. Přestavba se provádí jednoduchou montáží řídicí jednotky, která je aplikovatelná pro většinu evropských, asijských i amerických aut. Není třeba žádné dodatečné nastavení paliva, jak je tomu u montáže LPG jednotek a nádrží.
Řídící jednotka je určena pro vozy s elektronickým vstřikováním paliva (jednobodovým SPI i vícebodovým MPI). Přestavbu nelze namontovat pouze do starších aut, které obsahují karburátor.

Výhody pohonu na E85


  • Cena paliva E85 je pouze 23-25 Kč za litr!
  • Není nutný zápis do technického průkazu.
  • Nízká pořizovací cena přestavby.
  • Snížení emisí až o 70%!
  • E85 je možné mísit s Naturalem 95, zároveň je k motoru šetrnější než Natural 95.
  • Větší dynamika jízdy.
  • Možnost jezdit do podzemních garáží, na rozdíl od LPG.
  • Rychlá a nenáročná přestavba motoru - není potřeba žádné přídavné nádrže.

  • Vše o ethanolu E85

    Biolíh, znám také jako bioetanol se stává stále oblíbenějším typem paliva po celém světě. Skládá se z 85 % etanolu a 15 % benzínu. V zimních měsících, v teplotách pod 10°C se ve směsi ubírá zastoupení etanolu na až na 70 %.

    Historie ethanolu E85

    Již za první republiky se v Československu vyráběly a prodávaly lihobenzinové směsi. Ropnému benzinu konkurovala směs 50% etanolu, 30 % benzenu a 20 % benzinu, vyráběná pod obchodním názvem Dynakol, až do roku 1932. Od roku 1926 do roku 1936 bylo v Československu zavedeno ze zákona povinné přidávání 20% etanolu. Už tatíček T. G. Masaryk si spočítal, že je lepší palivo vyrábět a dát práci u nás než draze kupovat benzin z arabského poloostrova a Ruska. To samozřejmě po únoru 1948 neplatilo, proto se na ethanol zapomnělo.

    Výroba ethanolu E85

    Etanolová složka E85 se vyrábí v České republice. Etanol se dá vyrobit z každé plodiny, která obsahuje sacharidy, tj. od trávy přes brambory, obiloviny až po cukrovou řepu. Surovinou může být také jakákoli biomasa obsahující lignocelulózu např. dřevo, dřevěné piliny nebo odpady při výrobě celulózy a papíru.

    Vliv paliva E85 na životnost motoru

    Zkušenosti z Brazílie a Švédska, kde na Ethanol E85 jezdí již mnoho let, ukazují, že chod na Ethanol E85 je bezproblémový. Provoz vozidla je beze změny, jen je levnější a ekologičtější, servisní intervaly se nemění a spíše bez problému projde emisní kontrolou. Dochází k vyššímu výkonu motoru v důsledku vyššího oktanového čísla paliva. Neničí se ani hadičky, v roce 1980 se začaly používat již materiály odolnější, které vydrží. Při použití Ethanolu E85 s řídící jednotkou je opotřebení motoru nižší, protože:

  • Ethanol E85 má čistící vlastnosti = pročištění a nezanešení vstřikovacích trysek
  • Při spalovaní Ethanolu E85 nevznikají karbonové usazeniny které mohou ve válci předčasně zapálit směs
  • Ethanol E85 hoří za nižších teplot než benzín = menší opotřebení pístních kroužků
  • Naopak při provozu na Ethanol E85 bez přestavbové jednotky dochází k spalování chudé směsi = nárůstu spotřeby o cca 20 %, snížení výkonu a velké riziko poškození motoru (propálení sedla ventilů, válce, pístů)
  • O spotřebě

    Pokud jezdíte se svým autem na benzín za hodnoty stejné jako hodnoty uvedené spotřebě ve velkém technickém průkazu (platí pro kolonku mimo město) tak se Vám spotřeba při jízdě mimo město na Ethanol E85 zvýší o cca 10 až 20 %. Pokud jezdíte na benzín se spotřebou 10 a více procent vyšší než je uvedena ve velkém technickém průkaze (agresivnější tip jízdy), tak změna spotřeby na Ethanol E85 bude zanedbatelná. Pokud jezdíte ve městě, tak změna spotřeby bude taktéž zanedbatelná.

    Srovnání provozních nákladů a investice – Benzin / E85 / LPG

    Benzinový provoz  
    Spotřeba paliva 7.1
    Cena N95 (1 l) 35.5
    Cena za 1 km 2.52
    Investice do přestavby není
    neupravený vůz
    Výdaje za N95/ rok 37 800
    Úspora za 3 roky 0
    Přestavěno na E85  
    Spotřeba paliva 8.1
    Cena E85 24.5
    Cena za 1 km 1.98
    Investice do přestavby 5 000
    Návratnost přestavby 7 měs
    Výdaje za E85 / rok 29 700
    Úspora za 3 roky 19 300
    Přestavěno na LPG  
    Spotřeba paliva 8.9
    Cena LPG 16.9
    Cena za 1 km 1.50
    Investice do přestavby 25 000
    Návratnost přestavby 1 rok 8 měs
    Výdaje za LPG / rok 22 500
    Úspora za 3 roky 20 900


    řídící jednotka

    Přídavná řídící jednotka

    Automatická přídavná řídicí jednotka napomáhá spolehlivé jízdě na bioethanol. Úpravou časování vstřiků a přísunu vzduchu do válců zajistí správný chod motoru při spalování. Koriguje výstupy původní řídicí jednotky a přídavná funkce Cold start si poradí se startováním při teplotách pod bodem mrazu.
    Tuto řídicí jednotku nabízíme pro jedno- až osmiválcové benzínové motory s jednobodovým i vícebodovým elektronickým vstřikováním paliva.

    Pumpy v České republice s E85

    Společnost Agroetanol TTD dováží E85 již do více než 90 čerpacích stanic po celé ČR. Počet čerpacích stanic s E85 nadále roste.

    Kontakt


    Telefony

    Pevná linka: + 420 261 220 441
    Mobil 1: + 420 603 524 459
    Mobil 2: + 420 777 280 118

    E-mail

    wolfservis@email.cz

    Adresa

    Mendíků 5, 140 00   Praha 4

    Pracovní doba

    Po - Pá : 9 - 18 hod.