Přestavby vozidel na palivo E85
Provádíme přestavbu vozidel s benzínovými motory na pohon palivem E85. Přestavba se provádí jednoduchou montáží řídicí jednotky, která je aplikovatelná pro většinu evropských, asijských i amerických aut. Není třeba žádné dodatečné nastavení paliva, jak je tomu u montáže LPG jednotek a nádrží.
Řídící jednotka je určena pro vozy s elektronickým vstřikováním paliva (jednobodovým SPI i vícebodovým MPI). Přestavbu nelze namontovat pouze do starších aut, které obsahují karburátor.
Výhody pohonu na E85
Vše o ethanolu E85
Biolíh, znám také jako bioetanol se stává stále oblíbenějším typem paliva po celém světě. Skládá se z 85 % etanolu a 15 % benzínu. V zimních měsících, v teplotách pod 10°C se ve směsi ubírá zastoupení etanolu na až na 70 %.
Historie ethanolu E85
Již za první republiky se v Československu vyráběly a prodávaly lihobenzinové směsi. Ropnému benzinu konkurovala směs 50% etanolu, 30 % benzenu a 20 % benzinu, vyráběná pod obchodním názvem Dynakol, až do roku 1932. Od roku 1926 do roku 1936 bylo v Československu zavedeno ze zákona povinné přidávání 20% etanolu. Už tatíček T. G. Masaryk si spočítal, že je lepší palivo vyrábět a dát práci u nás než draze kupovat benzin z arabského poloostrova a Ruska. To samozřejmě po únoru 1948 neplatilo, proto se na ethanol zapomnělo.
Výroba ethanolu E85
Etanolová složka E85 se vyrábí v České republice. Etanol se dá vyrobit z každé plodiny, která obsahuje sacharidy, tj. od trávy přes brambory, obiloviny až po cukrovou řepu. Surovinou může být také jakákoli biomasa obsahující lignocelulózu např. dřevo, dřevěné piliny nebo odpady při výrobě celulózy a papíru.
Vliv paliva E85 na životnost motoru
Zkušenosti z Brazílie a Švédska, kde na Ethanol E85 jezdí již mnoho let, ukazují, že chod na Ethanol E85 je bezproblémový. Provoz vozidla je beze změny, jen je levnější a ekologičtější, servisní intervaly se nemění a spíše bez problému projde emisní kontrolou. Dochází k vyššímu výkonu motoru v důsledku vyššího oktanového čísla paliva. Neničí se ani hadičky, v roce 1980 se začaly používat již materiály odolnější, které vydrží. Při použití Ethanolu E85 s řídící jednotkou je opotřebení motoru nižší, protože:
O spotřebě
Pokud jezdíte se svým autem na benzín za hodnoty stejné jako hodnoty uvedené spotřebě ve velkém technickém průkazu (platí pro kolonku mimo město) tak se Vám spotřeba při jízdě mimo město na Ethanol E85 zvýší o cca 10 až 20 %. Pokud jezdíte na benzín se spotřebou 10 a více procent vyšší než je uvedena ve velkém technickém průkaze (agresivnější tip jízdy), tak změna spotřeby na Ethanol E85 bude zanedbatelná. Pokud jezdíte ve městě, tak změna spotřeby bude taktéž zanedbatelná.
Srovnání provozních nákladů a investice – Benzin / E85 / LPG
|
|
|

Přídavná řídící jednotka
Automatická přídavná řídicí jednotka napomáhá spolehlivé jízdě na bioethanol. Úpravou časování vstřiků a přísunu vzduchu do válců zajistí správný chod motoru při spalování. Koriguje výstupy původní řídicí jednotky a přídavná funkce Cold start si poradí se startováním při teplotách pod bodem mrazu.
Tuto řídicí jednotku nabízíme pro jedno- až osmiválcové benzínové motory s jednobodovým i vícebodovým elektronickým vstřikováním paliva.
Pumpy v České republice s E85
Společnost Agroetanol TTD dováží E85 již do více než 90 čerpacích stanic po celé ČR. Počet čerpacích stanic s E85 nadále roste.